sobota, 6 czerwca 2015

SPRING ROLLS, CZYLI PO NASZEMU - SAJGONKI

Innymi słowy - chińskie krokiety :) Fajne jako zakąska, ale równie dobre i sycące jako obiad. Długo się zastanawiałam nad zrobieniem tego konkretnego przepisu, ponieważ niezbyt pociągało mnie zawijanie w papier ryżowy kapusty pekińskiej, marchewki i makaronu, na dodatek również ryżowego. Ale wyszło świetnie. Nawet moja córcia, która generalnie należy do niejadków, podkradała się po obiedzie do kuchni i wcinała pozostałe zawijasy (bo oczywiście zrobiliśmy wersję dla pułku wojska). Z podanej poniżej ilości wyszło nam 25 duuużych sajgonek (nie na jeden gryz :)

SKŁADNIKI

75 dag zmielonej karkówki
1/3 poszatkowanej dość drobno kapusty pekińskiej
2 marchewki pokrojone w niewielkie słupki
garść kiełków fasoli mung (z braku wrzuciłam kiełki brokuła - pasowało :)
duża garść grzybów mun
1/4 szklanki jasnego sosu sojowego
2 jajka
opakowanie drobnego makaronu ryżowego
sól, pieprz
papier ryżowy

PRZYGOTOWANIE

Grzyby i makaron zalać wrzątkiem i zostawić na kilka minut aż zmiękną. Odcedzić i poszatkować.

Wszystkie składniki wymieszać w misce.

Papier ryżowy na chwilę maczać w gorącej wodzie aż zmięknie. Układać farsz i zawijać jak krokiety. Smażyć z obu stron aż do przyrumienienia (należy pamiętać, że mięso jest surowe, więc musi mieć szansę się usmażyć).

UWAGA: papier ryżowy robi się po namoczeniu bardzo lepiący, więc najlepiej zawijać i od razu smażyć, bo odłożony na chwilę przylepi się do tego, na co się go odłożyło :)

Podałam z ryżem i słodkim sosem chilli.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz